yasa

kural kural kural.. al sana kural; noktadan sonra büyük harfle başlamak yasak.
bu sitede kanun da benim devlet de !

14 Temmuz 2011 Perşembe

güney afrikada sevgililer günü

bir önceki yazımda bahsettiğim bebecik ayrılınca yanımdan, bir zenci geldi.
kısa boylu, koyu kahve gözlü, saçlar 3 numara.

nerde yabancı dilde konuşabileceğim birini görsem sohbet açmak için zaman kollarım.
biraz sonra elemanımızın; güney afrika cumhuriyetinden, bilgisayar mühendisliği öğrencisi, ismi valantine[sevgililer günü] olduğu v.s öğrendim. ingilizcesi iyiydi [bazılarının pek iyi değildir]. ismini garipsedim tabi.
bölümün nasıl?
matematik, fizik zorluyor. söylerken yüz hatlarıdan artık sıkıldığı belliydi.[bu kısmı açarsam küfredicem eğitim sisteminin gelmişine geçmişine geleceğine.]
 ..

güney afrika iyi bir yermiş, büyükmüş. burası kadar sıcak değilmiş [ben daha sıcak zannediyordum].
-ismin neden yabancı bir kelime? [aklımdan kolonizasyon kelimesi geçerken]
-eskiden koloniydik.[ingiliz kolonisi diye düşündüm.]
..
-70 sene evvel biz de ingiliz kolonisiymişiz.

sömürge yönetimi onların isimlerine kadar girmiş demek.